Heb jij een grote mond én grote oren?
Dan ben je misschien voor ons de ideale ‘COMMUNICATION & COMMUNITY MANAGER’.
YouthStart is een non profit organisatie die ondernemingszin bij kanszoekende jongeren stimuleert en hen begeleidt om in zichzelf te geloven en hun dromen te realiseren. Dromen die bijdragen aan een positieve en blijvende verandering in onze samenleving.
YouthStart groeit en daarom zijn wij op zoek naar een Communicatie & Community Manager die samen met een collega manager alle communicatie in goede banen leidt. Als Communicatie & Community Manager stippel je de communicatiestrategie uit en waarborg je het behoud en de groei van onze community.
De functie
Als Communicatie & Community Manager ben je verantwoordelijk voor alle communicatie van YouthStart. Zowel on-line als off-line. Je ontwikkelt hiervoor een communicatiebeleid en vertaalt dit samen met je collega naar concrete dagelijkse uitvoering . Je analyseert de resultaten van activiteiten als mailings, het beheer van social media en PR, je adviseert over het mobiliseren van de community en werkt nieuwe concepten uit. Je bent het luisterend oor van de YouthStart community en hierdoor ben je op de hoogte van de ontwikkelingen die binnen de samenleving spelen. Deze informatie weet je te vertalen naar onderwerpen en concepten die bij de community aansluiten. Je maakt onderdeel uit van een passioneel centraal team van 9 mensen en denkt mee over de (communicatie)strategie en jaarplannen. Je rapporteert samen met je collega aan de managing director.
Jouw verantwoordelijkheden:
• Beleid: Het ontwikkelen van het communicatiebeleid van YouthStart; zowel online als offline
• Je zorgt dat je met je collega tot een goede verdeling van de lopende projecten komt en overziet de planning van de daarbij behorende werkzaamheden;
• Insights: het analyseren, evalueren en rapporteren van de performance van alle communicatie uitingen van YouthStart;
• Kwaliteitswaarborging: je waarborgt de ontwikkeling en kwaliteit van de content die gecreëerd wordt;
• Community management: het behoud en de groei van de YouthStart community. Je modereert en mengt je in conversaties binnen de community - op het nog te bouwen YouthStart platform en onze social media kanalen;
• Organisatie: je bent verantwoordelijk voor de verdere professionalisering en ontwikkeling van de communicatie en al de activiteiten die hiermee verband houden.
Wat verwachten wij van jou?
• master werk- en denkniveau;
• Aantoonbare ervaring in projectmanagement; je overziet de hoofdlijnen en vertaalt het communicatiebeleid naar de praktijk;
• Je weet goed de balans te vinden tussen de belangen van onze community en commerciële kansen;
• Je bent sociaal en weet anderen enthousiast te maken. Je bent sterk in het opbouwen en onderhouden van relaties;
• Je bent creatief en hebt aantoonbare ervaring met het schrijven van content;
• Je bent op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van social media, community management en weet je weg te vinden in contentmanagementsystemen, online tools en Google Analytics;
• Je kunt goed omgaan met een hoge werkdruk;
• Je bent uitstekend in het Nederlands en weet je prima uit te drukken in het Frans, zowel geschreven als gesproken.
Wat bieden wij?
• Een afwisselende baan met grote mate van zelfstandigheid;
• een informele organisatie met een professionele cultuur en gedreven en energieke collega’s;
• de mogelijkheid om flexibel te werken. Bij YouthStart zijn we bedreven in ‘het nieuwe werken’;
• de mogelijkheid je eigen netwerk uit te breiden;
• de kans om samen het verschil te maken en een concrete bijdrage te leveren aan een duurzamere en inclusieve wereld;
• een salaris van € 2800 bruto per maand bij een fulltime dienstverband;
• reiskosten- en telefoonvergoeding;
• hospitalisatieverzekering.
Schreeuw het van de daken!
WAAR EN HOE SOLLICITEREN?
Interesse? Waag dan jouw kans en solliciteer vandaag nog! Mail ons jouw CV en vertel ons waarom je bij YouthStart past.
Bedankt om jouw kandidatuur (cv + foto + motivatiebrief) te e-mailen naar bart.debondt@youthstart.be met “Kandidatuur Communication & Community Manager” in het onderwerp.